Nog 1 week - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu Nog 1 week - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu

Nog 1 week

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

24 Januari 2014 | Nederland, Leidschendam

Landgenoten,

Precies een jaar na Osnabrück ben ik, zoals in mijn laatste blog belooft, weer terug met nieuwe bloggen. Omdat Osnabrück eigenlijk wel erg dicht bij was, ben ik dit keer een land opgeschoven. Voor jullie leesplezier vertrek ik, zoals jullie waarschijnlijk allemaal al weten, naar Kopenhagen. Over precies een week, vertrek ik om 19:29 uur, vanaf Utrecht rechtstreeks naar Kopenhagen met de slaaptrein. De volgende ochtend om 10:08 uur ben ik dan op mijn bestemming. Ik blijf daar tot uiterlijk 10 juli, maar in april kom ik wel nog 2 weekjes terug, voor mijn verjaardag en om paaseieren te zoeken.

Jullie zijn natuurlijk allemaal van harte welkom om mij te komen bezoeken, ik geef dan gratis rondleidingen. Wil ja alleen een kaartje sturen kan dat natuurlijk ook naar onderstaand adres.

Tåsingegade 29 Room: 208
2100 Copenhagen Ø
Denmark

Alcohol is helaas erg duur in Denemarken, dus mochten jullie mij echt komen opzoeken heb ik vast een lijstje gemaakt wat jullie legaal, zonder problemen bij de douane, voor mij mogen meenemen:
• 110 liter bier
• 90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
• 20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
• 10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
Ik hoop jullie dus in Kopenhagen te kunnen begroeten, en anders vind ik het ook altijd leuk om een reactie van jullie op mijn blog te krijgen. Ik neem mijn fiets mee naar Kopenhagen, dus dat levert gegarandeerd weer vele spannende verhalen op. Alvast weer veel leesplezier!

kære hilsner,
Yoeri
xxx

Ps. Het is de bedoeling dat ik in Kopenhagen ga studeren, als onderdeel van mijn Master. Maarja dat zei ik ook toen ik naar Osnabrück ging (A)

  • 26 Januari 2014 - 08:13

    Marjolein Verbaan:

    Hey Yoeri. Veel reisplezier en fietsze in Kopenhagen en succes met studeren. Dronken zul je wel niet worden anders ben je zo blut haha!! Knuffel van je tante Marjolein !!!

  • 26 Januari 2014 - 11:01

    Opa En Oma:

    Hallo Yoeri,
    Als een van je vele landgenoten wensen we jou een goede en slaapverwekkende
    reis naar Kopenhagen en tevens een gezonde en frisse aankomst.
    We zullen in overweging nemen om met de auto je een bezoek te komen brengen,
    vanwege eventuele drankvoorziening,we dachten hier aan Gemeente Pils.
    Veel sucses met je verdere studie en groetjes van ons beiden.
    Opa en Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Levensgenieter en master student Sensory Science

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 34446

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 18 Oktober 2015

Afstuderen bij Coca-Cola Brussel

31 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Studie aan de Københavns Universitet

20 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Studie aan de Hochschule Osnabrück

Landen bezocht: