Party everyday Osnabrück - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu Party everyday Osnabrück - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu

Party everyday Osnabrück

Door: Yoeri Verbaan

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

30 September 2012 | Duitsland, Osnabrück

Hallo Vriendjes en Vriendinnetjes en overige lezers,

Vorige week dinsdag aangekomen in Nederland, geluncht bij opa en oma, op de koffie bij Oma en ’s avonds met de familie uiteten bij Sumo. Alleen daarvoor zou ik alleen al terug komen naar Nederland (Sumo dan hè). Woensdag nog mijn laatst zelf gebrouwen biertje gedronken en daarna met me lieve klasgenoten bij de Italiaan gegeten.
Donderdag moest ik al weer terug richting Osnabrück want vrijdag had ik mijn eerste college, gelijk al de hele dag van 9 tot 5, in het Duits en alleen maar luisteren dus het was een mooie vuurdoop. Of dat nog niet genoeg was moesten we ook op ZATERDAG op komen draven en voor het eerst in mijn leven heb ik dan ook op ZATERDAG in de school banken gezeten, gezellig! Gelukkig gingen we vandaag ook nog wat testjes doen. Om je smaak te testen, bij de basissmaken test hoorde ik tot de 20% die alles goed had. Je reuk te testen, 28 verschillende geuren, 10 seconde reuken en dan kiezen uit 44 mogelijkheden, hierbij had ik er 4 fout. Daarnaast ook een beschrijvende test gedaan met appels, dus naast dat ik ZATERDAG les had moest ik ook nog 2,5 appels eten voor de wetenschap en dat is met een beugel nog een behoorlijke klus. Weet iemand het nummer van slachtofferhulp? Zaterdagavond was ik dan eindelijk klaar om het weekend te vieren, helaas was de hele groep vrijdagavond al geweest en moesten ze nu een beetje bijkomen. Maar ik kon vrijdag avond niet want ik had op ZATERDAG les. FF een tissue pakken hoor, ben er nog altijd een beetje emotioneel onder.
Zondag lekker uit geslapen, films gekeken en gedaan waar een rustdag voor bedoeld is, rusten.
Maandag om half 7 weer uit bed voor de volgende lesdag om 8 uur zat ik weer in de school banken tot half 12. ‘s Middags was er nog een welkomsborrel, waar ze hun eigen gebrouwen bier schonken, allemaal iets professioneler dan bij ons in Delft. ’s Avonds nog een feestje bij 1 van de tutoren thuis, waarna de meeste nog uitgingen, maar ik ben maar richting huis gegaan omdat mijn wekker weer om half 7 ging.
Dinsdag weer les, in het tussen uur van 2 uur heb ik nog ff boodschappen gedaan. Ik woon nu op 10 minuten fietsen van school, dus dat is wel lekker. Met de bus duurt het ongeveer 25 minuten, ik moet dan ook overstappen en voor deze overstap een stukje lopen, dwars over een kerkhof heen, altijd maar een dooie boel daar. Van de week schrok ik nog wel, ik dacht dat een dode weer tot leven kwam maar het waren 2 konijnen en een eekhoorntje die onder het overwoekerde graf vandaan kwamen.
Dinsdag avond voor het eerst water gekookt in de keuken, en ik leef nog steeds:D
Woensdagochtend lekker vrij en woensdagmiddag weer les. Daarna lekker schoongemaakt, alles stofjes weer geëlimineerd, waar ze vandaan komen weet ik niet, het lijken wel konijnen. Woensdagavond was de grote kneipentour (kroegentocht) met honderden tegelijk naar verschillende kroeg in Osnabrück. Overal kreeg je 1 (of als je slim (zoals ik) was meerdere) gratis shotjes. Van tequila, tot Jägermeister tot aanmaak limonade met alcohol. Ik heb beloofd de blog wat korter te houden dus zal verder niet in gaan hoeveel ik van wat gedronken heb. De eerste stop was geen kroeg maar een club en zo stond ik om half 8 al in een club, als of het een kinderdisco was:P En omdat je in Duitsland ook op straat mag drinken, hebben we ook hiervan genoten. En daar heb ik nog een leuk souvenirtje aan overgehouden.
Donderdag helaas weer vroeg op (had het ook niet te laat gemaakt) toen kreeg ik gelukkig te horen dat ik elke vrijdag vrij ben. Er is een practicum dat op donderdag en vrijdag gegeven word. Ik had vooraf al naar de docent in het Duits gemaild, waarom ik in de donderdag groep zou moeten. En daar is naar geluisterd want ik had nu voorrang samen met een paar anderen die een goede reden hadden. Omdat de practica pas volgende week starten, was ik lekker vroeg vrij en had ik vroeg weekend.
Me voorband was alleen erg zacht (al een tijdje) en eigenlijk niet meer op te fietsen. De fietspomp die normaal altijd bij de conciërge staat was nu natuurlijk weg. In een poging mijn fietsband bij een benzinepomp op te pompen mislukte helaas en me band was nu helemaal leeg. Ik moest dus lopend naar huis (fiets laten staan en ov nemen, leek me ook niet zo handig) En geheel volgens de wet van Murphy toen ik ergens in de middle of nowhere was begon het te regenen eerst nog wat druppeltjes, maar later kwam het met bakken uit de hemel.
En natuurlijk nergens een plek om te schuilen. Dus ben maar snel doorgelopen, via het zwembad en daar stond gelukkig een fiets met een fietspomp. Mijn band opgepompt (nog altijd in de stromende regen) en snel naar huis gefietst. Thuis aangekomen was tot op me sokken en boxer nat geregend, een verfrissend begin van het weekend dus.
Donderdagavond weer een huisfeestje en daarna naar Alando. Toen ik weg ging was ik nog verdwaald ook in de club, maar ik had de uitgang gelukkig nog gevonden. Toen ik bij me fiets kwam was die al weer helemaal leeg gelopen. Geen fietspompje te bekennen dus fiets laten staan en de 7km maar gaan lopen, een taxi vond ik te duur.
Vrijdagmiddag me fiets weggebracht naar de fietsenmaker. Omdat Yvonne (het Nederlandse meisje van Inholland) dit weekend naar Nederland is, mocht ik haar fiets lenen. Erg lief en handig want maandag is mijn fiets weer klaar. Mijn weekend fiets is alleen een paar maten te klein, maar het fietst prima met me knieën in me neusgaten. En er zit een rete handig mandje voorop waarin je je bier kan meenemen. Of mee naar de maan kan vliegen als je E.T. er in zet.
Vrijdagavond nog een huisfeestje heb het niet te laat gemaakt want zaterdagochtend richting Hannover. De hele dag door de stad gelopen, ze hebben er een erg mooi raadhuis. Zaterdagavond thuis gebleven want de batterij voor de volgende feestweek moet ook opgeladen worden.
Ook heb ik gehoord dat ik een buurman heb. Hij is soms erg druk bezig met de kraan, ik weet niet wat die dan doet misschien zijn aquarium vullen met bekertje water. Of hij heeft een fust bier aangesloten op zijn kraan.
Het openbaar vervoer in Osnabrück is erg druk vooral in de ochtend. Alle kinderen (ook al basisschool) gaan hier met de bus naar school ‘s ochtends zijn de bussen dan ook afgeladen met kleine kinderen. En dat is denk ik dan ook gelijk de oplossing voor de ov-bezuinigingen in Nederland. Een maandkaart is al €38 voor een kind, dus dat is dan in Nederland ook snel verdiend. Of er zit weer een hele lading bejaarden in de bus, ik denk dan, blijf in bed tot minstens 9 uur, je hebt alle tijd van de wereld, laat eerst iedereen die om 8 uur op zijn werk/school moet zijn met de bus gaan en daarna mogen jullie, de hele dag. Maar elke bus is hier geschikt voor, rolstoelen, kinderwagens etc. en daar word ook heel veel gebruik van gemaakt. Je mag hier ‘s avonds zelfs je fiets mee nemen in de bus.

Het is altijd fijn om al mijn ergernissen hier in deze blog kwijt te kunnen. Ik denk dat ik er maar mee door ga als ik weer terug in Nederland ben in februari.

Word vervolgd!!

Alles Gute und liebe Grüße,
Yoeri

  • 30 September 2012 - 13:26

    Leo:

    Leuk verhaal weer wanneer krijgen we de uitgebreide versie want volgens ons gebeuren er ook andere dingen haha Gr. Leo en els

  • 30 September 2012 - 13:55

    Joram:

    Mooi man! , altijd genieten die stromende regenbuien, daarna lekker een douche nemen opdrogen;) En wat een fietsenprobleem heb jij joh., pffff

  • 30 September 2012 - 15:13

    Mandy:

    Haha geweldig weer, ik betrap mezelf erop dat ik soms hardop lach om je stomme grappen! ;) maar klinkt weer goed! :) en over welke andere dingen praatten vader?? Zit je dingen te verzwijgen voor ons in je blog?? ;) xx

  • 30 September 2012 - 16:22

    J.v.d.Berge:

    Je belevenissen weer gelezen, en we hebben er ook om gelachen. Als je over een paar maanden
    weer in leidschendam terug bent zalje weer aan alles moeten wennen. Maar voorlopig maak je het
    allemaal maar mee. In Delft was het heel anders geweest. Groetjes opa en oma.

  • 30 September 2012 - 16:51

    Mama:

    Kind toch wat een toestanden. Het nummer van slachtofferhulp is 0900-0101.
    Nu is dat wel het nederlandse nummer, in duitsland zal het vast anders zijn. Hi Hi.

  • 30 September 2012 - 17:03

    Yoeri Verbaan:

    @Joram: Jaah, ik en fietsen dat gaat echt niet echt samen, helaas ben ik er afhankelijk van.
    @Leo & Mandy: Ik vertel al zo uitgebreid op me blog als ik zou willen zou ik elke dag wel een blog kunnen scrhijven of zelfs een blog over dat ik mijn blog schrijf, maar daar heb ik het helaas te druk voor en jullie geen tijd om te lezen. En ik moet soms zelf ook lachen om me eigen stomme grappen hoor(A) En later als ik dit terug lees weer;)

  • 01 Oktober 2012 - 20:59

    Papa:

    Als ik jou was dan zal ik een boek gaan schrijven met jouw humor.
    En Yoeri als je hulp nodig heb je weet het je kan altijd OMA bellen in plaats van slachtofferhulp.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Levensgenieter en master student Sensory Science

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 34557

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 18 Oktober 2015

Afstuderen bij Coca-Cola Brussel

31 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Studie aan de Københavns Universitet

20 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Studie aan de Hochschule Osnabrück

Landen bezocht: