Liverpool - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu Liverpool - Reisverslag uit Osnabrück, Duitsland van Yoeri Verbaan - WaarBenJij.nu

Liverpool

Door: Yoeri Verbaan

Blijf op de hoogte en volg Yoeri

02 November 2012 | Duitsland, Osnabrück

Hallo Vriendjes en Vriendinnetjes en overige lezers,

Dit keer alweer snel een nieuwe blog over de belevenissen van afgelopen week.
Donderdag uiteindelijk met 1 uur vertraging thuis aangekomen, in de avond snel nog wat dingen gedownload, programma’s terug gekeken etc. Ook had ik mijn verse zelfgemaakte braadworsten meegenomen uit Duitsland en deze hebben donderdag met het avondeten opgegeten. Ze waren heel erg lekker, al zeg ik het zelf.
Vrijdag om half 6 op en richting schiphol, voor de vlucht naar Liverpool. Het was prachtig vliegweer, dus schitterend uitzicht over Nederland bij het opstijgen, ook tijdens de vlucht was er regelmatig genoeg te zien door de wolken heen. Tijdens de landing was Manchester goed te zien en ook vlogen we een rondje over Liverpool, zo waren de twee stadions goed te zien, the Albert Dock en ook het Hotel waar we sliepen. Liverpool heeft maar een klein vliegveld, maar wel het vliegveld met de mooiste naam: Liverpool John Lennon airport. Nanou had de bus voor ons uitgezocht, alle bussen 82 (dus ook 82A die naar het vliegveld rijd) zouden langs haar huis rijden naar het hotel, zo kon ze bij ons instappen, helaas was de bus net weg en moesten we 25 minuten in de kou wachten. Toen we eenmaal in de bus zaten kwam ze er bij de bushalte achter dat bus 82A helemaal niet langs haar huis reed (top uitgezocht dus) gelukkig kwamen we allemaal toch nog tegelijk aan bij het hotel. We hadden echter gewoon 1 van de andere vele bussen kunnen pakken van het vliegveld. ’s Middags de Albert Dock bezocht en daarna Nanou’s kamer bekeken en Festival Gardens (een park met allemaal verschillende tuinen) om half 6 kwam Duncan aan op het trein station, (hij loop stage in Manchester en kwam speciaal een nachtje over voor een feestje). ’s Avonds voor het eerst Indiaas gegeten, dit was heel erg lekker en zeker een herhaling waard in Nederland.
Daarna zijn me ouders naar het hotel gegaan, en ben ik met Duncan bij Nanou in de flat wat gaan drinken en een aantal vrienden en vriendinnen van haar ontmoet. Er zit wel wat appart volk tussen, een 100% homo die op vrouwen valt, en een Koreaanse jongen die er als meisje uitziet en een Koreaans meisje dat er als jongen uitziet. Daarna met de taxi naar het centrum, over het algemeen is de taxi goedkoper dan de bus. En na veel wachten en overleggen in een club aangekomen. Tijdens het wachten hebben ik en Duncan ons goed vermaakt met een aantal zeer slechte woordgrappen á la De Klusjesmannen, we hebben ons kapot gelachen. Het was niet erg druk (voor Nederlandse begrippen) maar wel gezellig. Na 24 uur wakker te zijn geweest en een niet nader te nomen hoeveelheid pints met de taxi naar het hotel gegaan en als een blok in slaap gevallen.
De volgende ochtend stond er een heerlijk Engels ontbijtbuffet op me te wachten, precies wat ik na een zware avond nodig had. Zaterdag middag The magical Mistery Tour gedaan en vele belangrijke Beatles plaatsen gezien, van geboortehuizen, tot Penny lane of Strawberry field. Daarna Mathew street bezocht en een Ierse pub. ’s Avond bij een Spaans tapas restaurant gegeten, ook weer erg lekker. ‘s Avonds heerlijk geslapen, want dit was de enige normale nacht van in totaal 5 nachten. De volgende ochtend kwam Nanou douchen en ontbijten in het Hotel, gezellig dus (als je het ochtend humeurtje weg denkt). Daarna zijn Nanou en me moeder gaan shoppen en ben ik met me Vader naar het Beatles story museum geweest en the Fab 4D show. Toen we net in het Liverpool Museum waren (1 van de vele mooie gratis musea in Liverpool) werden we opgepiept door de vakbond of we ons zo spoedig mogelijk naar het centrum konden begeven omdat de dames uit geshopt waren. Zo werd ons middagje cultuursnuiven dus bruut verstoord. In het centrum wel nog de Radio toren bezocht met een mooi uitzicht over Liverpool. Daarna richting the Cavern Club, toen we de trappen afliepen werd de Beatles muziek steeds luider, toen ik zag dat er een echte Beatles Coverband (The Liver Beatles) optrad (met een Paul McCartney look a like) kreeg ik toch wel kippenvel. Dus toen natuurlijk wel heel erg genoten, na afloop was ik wel toe aan eenpPint in the Cavern. Hierna zijn we naar de Albert Dock gelopen en hebben daar weer heerlijk gegeten, dit keer gewoon de Engels/Amerikaanse keuken, maar ook nu weer erg lekker. Omdat het onze ouders officiële 25e trouwdag was hebben ik en Nanou getrakteerd. Hierna zat het weekendje er helaas al weer op. Maandag ochtend 4 uur plaatselijke tijd weer op en richting het vliegveld voor de vlucht terug. Ondanks de 2 bonus uren dit weekend (vrijdag wegens tijdsverschil tussen Nederland & Engeland en zondags wegens wintertijd) was het weekend veel te snel gegaan. Je ziet wel dat ze in Liverpool helemaal zijn aangepast aan de toeristen, alles word in het Engels aangegeven, en de mensen praten ook allemaal Engels, als is het met hun dialect soms wel wat lastig te verstaan. Voordat ik weer terug naar Osnabrück zou gaan, kon ik mooi nog ff naar de Ortho. Dat was de bedoeling, want hij was ziek, erg balen dus, omdat ik nu nog een keer maandags moet spijbelen om de afspraak in te halen. De assistent heeft ff gekeken of alles goed zat, maar kon verder weinig doen. Thuis snel nog wat dingen gedaan en kwart voor 6 weer terug richting Schiphol, waar dit keer mijn trein vertrok richting Duitsland. Bij aankomst snel gaan slapen en dinsdag morgen weer veel te vroeg op, voor college. Na school snel boodschappen gedaan. Hier in Duitsland doen ze niet aan: wuppies, stickers of jungeldieren, maar krijg je bij elke 10€ een gelukskoekje. Ik geloof nooit zo in die koekjes maar deze werkte echt, want toen ik op me bon keek zag ik dat ze van me 6-pack bier maar 1 flesje had gerekend, i.c.m. het statiegeld heb ik koste dit 6-pack mij €0,07.
Ik was nog erg moe, dus ben dinsdagavond niet uit geweest dit keer. Woensdagochtend eerst nog gewerkt aan een verslag met mede studenten en daarna college en practicum. Woensdag avond was er een Halloween huisfeest, daarvoor moest ik natuurlijk wel nog een kostuum hebben. Toen ik weer is met me rolletje in de hand de ondertussen bekende route aflegde schoot me een goed idee te binnen: een mummiepak. Van enkele fietsongelukjes had ik nog wat verband liggen en ben daar creatief mee aan de slag gegaan. Tot een redelijk resultaat :P Ik heb me wel pas na aankomst op het feest ingewikkeld, want er mee gaan fietsen leek mij wat ingewikkeld;) En je weet maar nooit, straks word je meegenomen door het busje terug naar de inrichting. Het feestje was erg gezellig en zoals je met Halloween misschien zou verwachten niet echt een dooieboel. De volgende ochtend helaas wel gewoon weer les, gelukkig begon het weekend al weer vroeg. Donderdag en vrijdag wat organisatorische zaken geregeld en een beetje bijgekomen van de drukke schoolweek:) donderdag avond zat ik wel nog even in het donken, en niet omdat ik alle lichten uit had, maar omdat de stoppen waar doorgeslagen, was gelukkig snel verholpen.
Je wil het misschien niet geloven maar Duitse vrouwen met humor ze bestaan echt, ik liep woensdag over de gang met me wc-rolletje trots in de hand, verbergen heeft geen zin ze weten het toch wel, zegt een van me buurmeisje: Viel Spaß!

De foto’s staan allemaal op Facebook en 4 filmpjes van The Liver Beatles zijn te vinden op mijn youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/YoeriTV/videos?flow=grid&view=0


Word vervolgd!!

Alles Gute und liebe Grüße,
Yoeri

  • 03 November 2012 - 00:00

    Mama:

    Hey, Yoeri,
    Het grootste gedeelte van je verhaal wist ik natuurlijk al, want daar was ik zelf bij. Toch leuk om alles nog een keertje te lezen enne Viel Spaß !!!

  • 03 November 2012 - 04:04

    Mandy:

    Hej Yoeri,

    Klinkt goed.. heb de foto's van je halloweenkostuum gezien op FB, ben wel blij dat ik nu snap dat je een mummie was, dat had ik er eerder eigenlijk nog niet uitgehaald! :D
    Goed om te horen dat het weekendje Liverpool genieten was.. !! Hier is het ook nog steeds heel erg genieten! Hier ook super Halloween feestje gehad en naja eigenlijk is het elke avond wel ergens feest! :) Overdag is het dus vooral uitbrakken op het strand! :)
    Ik kijk weer uit naar je volgende verhalen!

    Liefs..xx

  • 03 November 2012 - 08:38

    Leo:

    Nu ik je verhaal heb gelezen kan ik niet wachten tot wij ook weer naar Liverpool gaan. Weer een leuk verhaal! Gr. Leo en els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yoeri

Levensgenieter en master student Sensory Science

Actief sinds 15 Aug. 2012
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 34505

Voorgaande reizen:

14 April 2015 - 18 Oktober 2015

Afstuderen bij Coca-Cola Brussel

31 Januari 2014 - 10 Juli 2014

Studie aan de Københavns Universitet

20 Augustus 2012 - 31 Januari 2013

Studie aan de Hochschule Osnabrück

Landen bezocht: